Suosnivač Fejsbuka pozvao na "razbijanje" ove društvene mreže

Suosnivač Fejsbuka Kris Hjuz izjavio da je vreme da se ta društvena mreža "razbije".
Suosnivač Fejsbuka pozvao na "razbijanje" ove društvene mreže
Foto: Pixabay
U članku objavljenom u "Njujork tajmsu" u četvrtak, Hjuz je naveo da je izvršni direktor Mark Zakerberg pretvorio Fejsbuk u monopol koji guši inovacije, prenosi AP.
 
Društvena mreža Fejsbuk ima više od dve milijarde korisnika, a takođe poseduje Vocap, Mesindžer i Instagram, od kojih svaki koristi više od milijarde ljudi. Fejsbuk je kupio Instagram 2012, a Vocap 2014. godine.
 
Hjuz je rekao da je Zakerbergova moć "bez presedana i neamerička" i dodao da se njegov bivši kolega fokusirao na rast, što ga je dovelo do toga da "žrtvuje bezbednost i uljudnost za klikove".
 
Prema njegovim rečima, Fejsbuk je monopol koji bi trebalo prisiliti da razdvoji Vocap i Instagram, a da buduća pripajanja budu zabranjena sledećih nekoliko godina. Hjuz je takođe pozvao na osnivanje nove federalne agencije koja bi regulisala tehnološke kompanije i čiji bi "prvi zadatak bio da zaštiti privatnost".
 
Hjuz je bio u sobi sa Zakerbergom na Harvardu i napustio je Fejsbuk 2007. godine da bi učestvovao u predizbornoj kampanji Baraka Obame. On tvrdi da je likvidirao svoje Fejsbuk akcije 2012. godine, kada je postao izdavač "Nove Republike", i da više ne ulaže ni u jednu kompaniju društvenih medija.
 
"Prošlo je 15 godina otkako sam učestvovao u osnivanju Fejsbuka na Harvardu, i ne radim u kompaniji već deceniju. Ali osećam se besnim i odgovornim", rekao je Hjuz.
 
Glavni portparol Fejsbuka Nik Kleg odgovorio je na Hjuzovu kritiku izjavom u kojoj kaže da se odgovornost ne nameće pozivom na raspad uspešne američke kompanije.
 
"Odgovornost tehnoloških kompanija može se postići jedino kroz mukotrpno uvođenje novih pravila za internet. To je upravo ono na šta Mark Zakerberg poziva", rekao je Kleg.
 
Kako AP navodi, Zakerberg je, međutim, neodređen po pitanju toga za kakve se tačno regulacije zalaže.
 
Fejsbuk je od 2016. godine izgubio nekoliko rukovodilaca nakon serije skandala s kršenjem privatnosti i širenjem dezinformacija. Osnivači Instagrama i Vocapa su otišli, kao i direktor koji je preuzeo Vocap prošle godine.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija

Stiže Instagram za klince

Jedan od prioriteta Facebooka je verzija Instagrama za korisnike mlađe od 13 godina, a ceo projekt navodno nadgleda Adam Moseri, glavni čovek Instagrama, dok će ga voditi potpredsednica Facebooka Pavni Divandži.

Lokid Martin želi da gradi kosmičku 5G mrežu

Ogranak američke korporacije Lokid Martin za razvoj kosmičke tehnologije objavio je danas sporazum o strateškim interesima postignut sa satelitskom startap kompanijom Omnispejs "o istraživanju mogućnosti zajedničkog razvoja 5G mreže u svemiru".

Kaznili Epl sa dva miliona jer prodaje telefon bez punjača

Kompanija Epl je prilikom predstavljanja Ajfona 12 serije prošle godine, neprijatno iznenadila mnoge korisnike odlukom da izbaci punjače i slušalice iz pakovanja, a zbog toga su dobili i kaznu brazilske agencije za zaštitu potrošača.

Zarada u gejmingu za vreme pandemije porasla za 21 odsto

Prihod industrije videoigara u Kini prošle godine je iznosio 278,7 milijardi juana (oko 43,2 milijarde dolara), što je 21 odsto više u odnosu na 2019. godinu, objavio je šangajski poslovni portal Yicai Global, pozivajući se na podatke Kineskog internet informacionog centra (CINIC).