Gugl pregovara sa medijima kako bi dobio licence za informacije

Pretraživač Gugl započeo je pregovore kako bi s medijskim izdavačima postigao dogovor o licencama i time ublažio kritike prema kojima američki gigant nepošteno koristi njihove informacije, saopštili su izvori bliski pregovorima.
Gugl pregovara sa medijima kako bi dobio licence za informacije
Foto: Pixabay
Pregovori između predstavnika Gugla i medija su tek počeli, a izdavači su pretežno iz Francuske i drugih evropskih zemalja, naveli su isti izvori.
 
Plaćanje informacija bi bila prekretnica za Gugl, koji je godinama na meti kritike medija, jer objavljuje sadržaj informacija u rezultatima pretrage interneta ostvarujući time prihod od reklama povezanih s tim medijima, a bez dogovora s njima. Predstavnik Gugla Ričard Džingras izjavio je za AFP da ta kompanija pokušava da nađe načine i pomogne izdavačima. 
 
"Želimo da pomognemo korisnicima interneta da nađu kvalitetne izveštaje medija. Dobro informisanje je važno za demokratiju, a to pomaže da se podrži održiv medijski svet", rekao je on. List "Vol strit džornal" je preneo da Gugl razmišlja o dogovoru o razvoju "premium" informacija. 
 
Gugl je ostao pri stavu da odbija da plati linkove tekstova medija koji se pojavljuju u rezultatima pretrage interneta, naveli su izvori bliski tom pitanju. Ta kompanija je objasnila da time što korisnike interneta povezuje linkovima sa sajtom medija, izdavači mogu da zarade od reklama. 
 
Preko progama "Gugl njus inišativ" (Google News Initiative), američki gigant sarađuje s izdavačima kako bi stimulisali korisnike i pretplatnike. Fejsbuk, koji je bio suočen sa sličnim kritikama, krajem oktobra je ponudio vesti "kvalitetnog" novinarstva, kako bi podržao medije i iskorenio dezinformacije. 
 
Gugl je pokrenuo pregovore pošto je pod pritiskom da poštuje jednu direktivu EU kojom je u korist izdavača i novinskih agencija uvedeno "susedsko pravo", slično autorskom pravu. 
 
Gugl je prošle godine rekao da neće platiti evropskim medijima za upotrebu njihovih članaka, slika ili video-zapisa u Francuskoj, prvoj državi koja je ratifikovala tu direktivu EU, te ga je zbog toga već tužio niz novinskih kuća, među kojima i agencija AFP.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija

Stiže Instagram za klince

Jedan od prioriteta Facebooka je verzija Instagrama za korisnike mlađe od 13 godina, a ceo projekt navodno nadgleda Adam Moseri, glavni čovek Instagrama, dok će ga voditi potpredsednica Facebooka Pavni Divandži.

Lokid Martin želi da gradi kosmičku 5G mrežu

Ogranak američke korporacije Lokid Martin za razvoj kosmičke tehnologije objavio je danas sporazum o strateškim interesima postignut sa satelitskom startap kompanijom Omnispejs "o istraživanju mogućnosti zajedničkog razvoja 5G mreže u svemiru".

Kaznili Epl sa dva miliona jer prodaje telefon bez punjača

Kompanija Epl je prilikom predstavljanja Ajfona 12 serije prošle godine, neprijatno iznenadila mnoge korisnike odlukom da izbaci punjače i slušalice iz pakovanja, a zbog toga su dobili i kaznu brazilske agencije za zaštitu potrošača.

Zarada u gejmingu za vreme pandemije porasla za 21 odsto

Prihod industrije videoigara u Kini prošle godine je iznosio 278,7 milijardi juana (oko 43,2 milijarde dolara), što je 21 odsto više u odnosu na 2019. godinu, objavio je šangajski poslovni portal Yicai Global, pozivajući se na podatke Kineskog internet informacionog centra (CINIC).