Istraživanje: Gejmeri godišnje izgube 912 sati sna

Samo u Velikoj Britaniji je 32 miliona gejmera. Stručnjaci sa GamblingDeals.com zbog toga su želeli da znaju koliko vremena ljudi troše na igranje i koji deo njihovog života zbog toga najviše ispašta.
Istraživanje: Gejmeri godišnje izgube 912 sati sna
Foto: Pixabay
Ispitali su 7.933 osobe o navikama igranja i došli do nekih zanimljivih saznanja.
 
Najčešće korišćena konzola među gejmerima je Playstation, koji koristi 41 odsto ispitanika. Slede Xbox sa 38 odsto, PC sa 17 odsto, dok četiri odsto kaže da koriste alternativne uređaje.
 
Gejmeri u proseku u danu igraju igrice pet do šest sati. To je otprilike 35 do 42 sata nedeljno, odnosno više od 1.820 sati godišnje.
 
The National Sleep Foundation kaže da bi ljudi trebalo da spavaju sedam do devet sati na dan, ali 51 odsto gejmera spava tek pet do šest sati, što znači da godišnje izgube 912 sati sna.
 
"Alarmantan je podatak da ljudi toliko sna gube zbog video igara, posebno kad imamo na umu koji su zdravstveni rizici nedostatka sna. Neprospavane noći mogu pojačati loše raspoloženje i smanjiti fokusiranost. Takođe, manjak sna povećava rizik od gojaznosti, srčanih bolesti i dijabetesa te smanjuje životni vek", kazao je stručnjak za spavanje Aleks Ajon.
 
Najpopularnije igre među gejmerima su Minecraft (21 odsto), Rust (17 odsto), Fortnite (14 odsto), Among Us (12 odsto) i Call of Duty: WarZone (10 odsto).
 
Stručnjaci su odlučili da saznaju i utiče li igranje video igara na mentalno i telesno zdravlje gejmera. Čak 62 odsto ispitanika je priznalo da se događalo da zbog igranja preskoče odlazak u školu ili na posao.
 
"U proseku dnevno potrošim sedam do osam sati na onlajn igranje. Kad sam bio mlađi, znao sam da igram i po par dana. Sada, zahvaljujući onlajn seminarima i predavanjima, mogu da igram u pozadini", kazao je 21-godišnji student Džejms.
 
Međutim, kod mnogih gejmera počeli su da se javljaju i telesni problemi. Mnogi su priznali da nakon dugog igranja pate od nesanice (73 odsto) i noćnih mora (76 odsto).
 
Pet najčešćih fizičkih problema među gejmerima su bol u leđima (30 odsto), suve oči (26 odsto), grčevi u rukama (18 odsto), glavobolje (11 odsto) i nedostatak koncentracije (osam odsto).
 
I za kraj, na pitanje da li su pandemija virusa korona i zaključavanje uticali na navike igranja, 80 odsto gejmera priznaje da pred ekranima provode dva do tri sata više nego pre.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija

Stiže Instagram za klince

Jedan od prioriteta Facebooka je verzija Instagrama za korisnike mlađe od 13 godina, a ceo projekt navodno nadgleda Adam Moseri, glavni čovek Instagrama, dok će ga voditi potpredsednica Facebooka Pavni Divandži.

Lokid Martin želi da gradi kosmičku 5G mrežu

Ogranak američke korporacije Lokid Martin za razvoj kosmičke tehnologije objavio je danas sporazum o strateškim interesima postignut sa satelitskom startap kompanijom Omnispejs "o istraživanju mogućnosti zajedničkog razvoja 5G mreže u svemiru".

Kaznili Epl sa dva miliona jer prodaje telefon bez punjača

Kompanija Epl je prilikom predstavljanja Ajfona 12 serije prošle godine, neprijatno iznenadila mnoge korisnike odlukom da izbaci punjače i slušalice iz pakovanja, a zbog toga su dobili i kaznu brazilske agencije za zaštitu potrošača.

Zarada u gejmingu za vreme pandemije porasla za 21 odsto

Prihod industrije videoigara u Kini prošle godine je iznosio 278,7 milijardi juana (oko 43,2 milijarde dolara), što je 21 odsto više u odnosu na 2019. godinu, objavio je šangajski poslovni portal Yicai Global, pozivajući se na podatke Kineskog internet informacionog centra (CINIC).