Najsrećnijoj zemlji na svetu hitno potrebno bar 150.000 radnika

Finska je najsrećnija zemlja na svetu, ali njeno stanovništvo stari brže nego većina drugih, što tamošnju vladu tera da pronađe nove stanovnike koji će pomoći isplatu sve većeg broja penzionera.
Najsrećnijoj zemlji na svetu hitno potrebno bar 150.000 radnika
Foto: Pixabay
Uređenje tržišta rada najverovatnije će biti glavno pitanje parlamentarnih izbora u Finskoj koji će se održati 14. aprila, a prema izveštaju državne agencije objavljenom u ponedeljak i u kome se ističu ključni izazovi u narednom periodu, nova vlada moraće da pronađe način da podigne stopu zaposlenosti na 75 odsto od svih radno sposobnih Finaca do 2023. godine i na 80 odsto nakon toga, prenosi Blumberg.
 
Kako se navodi, trenutna stopa je 72 odsto, što odgovara cilju koji je 2015. godine postavio sadašnji premijer Juha Sipila i koji se tada smatrao teško dostižnim.
 
U to vreme samo 68 odsto radno sposobnih Finaca je imalo posao, a zemlja se oporavljala od trogodišnjeg privrednog pada, drugog nakon recesije koja je počela 2008. godine.
 
Danas 140.000 ljudi više ima posao u odnosu na doba kad je Sipila stupao na dužnost, ali još oko 150.000 novih radnika biće neophodno da bi najsevernija članica evrozone održala svoj sistem socijalne pomoći.
 
"Finansiranje našeg nordijskog modela blagostanja, koji nas čini najsrećnijom zemljom sveta sa neverovatno visokim životnim standardom, zavisi o višim stopama zaposlenosti", izjavio je Aki Kangašarju, glavni ekonomista Nordijske banke i dodao da Finska mora da obezbedi da "svako ko može da radi ima posao".
 
Globalni privredni rast takođe je generisao zapošljavanje, ali taj trend uskoro će nestati s obzirom na usporen rast najvećih ekonomija sveta.
 
Kangašarju rešenje vidi u još dubljim reformama tržišta rada koje bi mogle povećati broj slobodnih radnih mesta.
 
Osim toga, Finci bi se mogli pripremiti i na određeno stezanje kaiša.
 
"Ako ne postignemo veću zaposlenost, moraćemo više da štedimo, odnosno režemo troškove u javnom sektoru, što će opet dovesti do manjih prihoda od poreza i većih troškova za nezaposlene", rekao je Kangašarju.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • EvoOvako

    30.01.2019 14:13
    @Rambo
    Pa nisi u pravu. Bio sam u Oslu, Akershusu (okolina Osla), Buskerudu (Dramen), Hedmark (Hamar), Ostfold (Moss, Askim...) i da ne nabrajam.
    Sve je super, ako je Oslo i ako nije radni dan.
    Imaš na FB-u grupu Idemo u Norvešku i Norveška realnost ili neka strana grupa tipa New To Oslo, pa vidi ima li slika od vikenda i videćeš kako im je bilo.
    Inače, cela Skandinavija je problematična što se tiče auto puteva.
    Norveška ima auto puteva oko Osla i ka jugu - ka Geteborgu. Švedska je malo bolja - njima je zapadna obala pokrivena auto putem i oko Štokholma se grana. Finska je slabija sa auto putevima od Švedske.
    Ako kreneš na sever, bez obzira što pričamo o najjrazvijenijim državama, tamo nećeš naći auto put. Već oko Hamara u Norveškoj ljudi čiste sami svoj put. Isto tako je i na severu Švedske i Finske. Čišćenje auto puteva u Skandinaviji je veoma, veoma problematično. A o lokalnim putevima da ne govorimo. Ukoliko koristiš lance na lokalnom putu i trebaš sam preći preko auto puta MORAŠ skidati lnce, pa preći tih 200 metar i onda opet staviti lance.
    Danska ima mnogo mnogo bolju povezanost autoputevima, nego li ostale skandinavske države, ali nije čista poput Norveške, recimo.
    Kada pričamo o norveškim selima i zabitima - znam žene koje su imale najbliže porodilište na 700 km. Ne zaklinji se baš Norvešku/Skandinaviju, jer im sever zamisliti ne možeš.
    P.S. Pogledajte "Sasvim pridodno" sa Svalbarda.
  • EvoOvako

    30.01.2019 13:45
    @Rambo
    Pa nisi u pravu. Bio sam u Oslu, Akershusu (okolina Osla), Buskerudu (Dramen), Hedmark (Hamar), Ostfold (Moss, Askim...) i da ne nabrajam.
    Sve je super, ako je Oslo i ako nije radni dan.
    Imaš na FB-u grupu Idemo u Norvešku i Norveška realnost ili neka strana grupa tipa New To Oslo, pa vidi ima li slika od vikenda i videćeš kako im je bilo.
    Inače, cela Skandinavija je problematična što se tiče auto puteva.
    Norveška ima auto puteva oko Osla i ka jugu - ka Geteborgu. Švedska je malo bolja - njima je zapadna obala pokrivena auto putem i oko Štokholma se grana. Finska je slabija sa auto putevima od Švedske.
    Ako kreneš na sever, bez obzira što pričamo o najjrazvijenijim državama, tamo nećeš naći auto put. Već oko Hamara u Norveškoj ljudi čiste sami svoj put. Isto tako je i na severu Švedske i Finske. Čišćenje auto puteva u Skandinaviji je veoma, veoma problematično. A o lokalnim putevima da ne govorimo. Ukoliko koristiš lance na lokalnom putu i trebaš sam preći preko auto puta MORAŠ skidati lnce, pa preći tih 200 metar i onda opet staviti lance.
    Danska ima mnogo mnogo bolju povezanost autoputevima, nego li ostale skandinavske države, ali nije čista poput Norveške, recimo.
    Kada pričamo o norveškim selima i zabitima - znam žene koje su imale najbliže porodilište na 700 km. Ne zaklinji se baš Norvešku/Skandinaviju, jer im sever zamisliti ne možeš.
    P.S. Pogledajte "Sasvim pridodno" sa Svalbarda.
  • DjakoN

    30.01.2019 12:35
    Tuga....
    Jedino u ovoj zemlji smrdiji punoj ponosnih srpcica se zivi gore nego sto se ikad zivelo. Gde jos ima izvan granica da je radni sat 1.30e?? Da da,jaki ste i sve bitke dobijate al samo u pesmama!! Prosto me sramota!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

U pripremi privatizacije "Laste" i "Petrohemije"

Ministarstvo privede bi do kraja juna trebalo da raspiše tendere za privatizaciju "Laste" i "Petrohemije", što znači da bi narednih meseci nešto više od 3.000 zaposlenih u ovim preduzećima moglo da dobije novog vlasnika.

Privreda jenjava, a plate rastu

Dok Srbija pokušava da krizu uzročenu pandemijom savlada uvećanjem zarada i podsticanjem potrošnje, iz sveta stižu poruke da bi, ipak, trebalo da se smanje makar najviša primanja.

Mesna industrija u problemu zbog pada potrošnje

Prema poslednjem izveštaju Organizacije za hranu i poljoprivredu (FAO) Ujedinjenih nacija, tržište mesa u 2020. godini pretrpelo je pad cena, a najveći uticaj na to su imala ograničenja najvećih država uvoznica mesa usled ekonomske recesije, otežanog transporta, pada potrošnje, ali i rasta domaćih zaliha.

Sutra počinje prijava za isplatu pola minimalca za april, uskoro prva uplata

Ministar finansija Siniša Mali podseća poslodavce da je danas poslednji dan prijave za isplatu polovine minimalne zarade za mesec mart, a da sutra, 1. aprila, kreće prijava za april, a najavio je i da će prva isplata biti izvršena 8. aprila, što su sve mere u okviru Trećeg paketa pomoći privredi tokom pandemije.

Matijeviću odobrena kupovina firme "Banatski Despotovac"

Komisija za zaštitu konkurencije (KZK) odobrila je firmi "MPZ Agrar Dva", delu "Matijević grupe", da kupi firmu "Banatski Despotovac" koja je u vlasništvu Milojka i Jasminke Erić, objavljeno je na službenoj internet stranici KZK.

Blokada Sueckog kanala nije pogodila snabdevanje naftom u Srbiji

Drama teretnog broda "Ever Given", koji je danima blokirao Suecki kanal, sada se završava. Izvoz iz Srbije u jugoistočnu Evropu i Bliski istok privremeno je suspendovan dok se u potpunosti ne normalizuje situacija, kaže za RTS ekonomska analitičarka Maja Suđicki Trzen.

Frikom i Ledo prodati kompaniji Nomad fuds

Hrvatska Fortenova grupa prodala je preduzeća Ledo plus, Ledo Čitluk i Frikom, kao i nekoliko manjih društava britanskoj kompaniji Nomad fuds (Foods) za 615 miliona evra, saopšteno je iz Fortenove.

Posle 20 godina Epl skinuo sa trona Saudi Aramko

Vodeći svetski proizvođač IT potrošačke eletronike je sa netom dobiti 57,1 milijardi dolara lane po prvi zauzeo prvo mesto na svetskoj listi najprofitabilnijih kompanija i time posle dve decenije sa trona skinuo Saudi Aramko, najvećeg naftnog giganta.