Saradnja sa Mercedesom nije donela finansijski efekat za Ikarbus

Kineska kompanija Jinlong praktično je ušla u privatizaciju Ikarbusa jer je počela sa otkupom dugova prema Unapred pripremljenom planu reorganizacije (UPPR).
Saradnja sa Mercedesom nije donela finansijski efekat za Ikarbus
Foto: 021.rs
"Očekujem da će taj deo uskoro biti završen, nakon čega sledi novi UPPR na osnovu koga će Kinezi postati vlasnici fabrike. Kada će to biti teško je reći jer je procedura dosta komplikovana, ali verujem da je u pitanju najviše godinu dana", kaže u razgovoru za Danas direktor Aleksandar Vićentić.
 
On dodaje da će nakon prodaje, postojeći program Ikarbusa koji čini desetak modela autobusa, biti dopunjen električnim autobusima, što je sada trend na svetskom tržištu, a Kinezi važe za jednog od najvećih svetskih proizvođača tih vozila i baterija.
 
"Ikarbus se već deset godina nalazi u restruktuiranju i sada u UPPR-u, imovina je pod hipotekama, ne možemo da iz bankarskih garancija ili kredita finansiramo izvoz, tek za domaće tržište, uz garancije Fonda za razvoj možemo nešto da proizvedemo. Uz to, nedovoljan je i plasman, jer iako imamo odlične autobuse, dobrog dizajna i sa ugrađenim kvalitetnim komponentama, domaćem tružištu iz instaliranog kapaciteta fabrike od oko 250 vozila godišnje, uspevamo da prodamo tek sedamdsetak", objašnjava Vićentić.
 
Kako kaže,pre nekoliko godina ugovorena saradnja sa Mercedesom za Ikarbus bila je dragocena, ali finansijskog efekta nije bilo.
 
"Mi još uvek formalno imamo saradnju sa Mercedesom, zajednički smo i konstruisali dva prototipa vrlo kvalitetnih autobusa, ali je put do tržišta našlo samo dvadesetak vozila jednog od tih modela. Kupci su nam uglavnom državni prevoznici, jer se naši kao i privatnici iz okruženja, optužuju za jeftinije varijante. Bescarinski izvoz iz Rusije, Belorusije i Turske manje kvalitetnih vozila omogućava im da postave niske cene. Kako mi sa tim da se takmičimo? Mi smo trište navikli na kvalitetne autobuse, komponente nabavljamo iz Evrope, od poznatih proizvođača i tako proizveden autobus mora da bude skuplji. Mi smo po ceni uvek bili na sredini između zapadnih i istočnoevropskih proizvođača, ali sada se traže uglavnom jeftine varijante", zaključuje Vićentijević, koji veruje da će novi vlasnik doneti daleko veću finansijsku moć.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

U pripremi privatizacije "Laste" i "Petrohemije"

Ministarstvo privede bi do kraja juna trebalo da raspiše tendere za privatizaciju "Laste" i "Petrohemije", što znači da bi narednih meseci nešto više od 3.000 zaposlenih u ovim preduzećima moglo da dobije novog vlasnika.

Privreda jenjava, a plate rastu

Dok Srbija pokušava da krizu uzročenu pandemijom savlada uvećanjem zarada i podsticanjem potrošnje, iz sveta stižu poruke da bi, ipak, trebalo da se smanje makar najviša primanja.

Mesna industrija u problemu zbog pada potrošnje

Prema poslednjem izveštaju Organizacije za hranu i poljoprivredu (FAO) Ujedinjenih nacija, tržište mesa u 2020. godini pretrpelo je pad cena, a najveći uticaj na to su imala ograničenja najvećih država uvoznica mesa usled ekonomske recesije, otežanog transporta, pada potrošnje, ali i rasta domaćih zaliha.

Sutra počinje prijava za isplatu pola minimalca za april, uskoro prva uplata

Ministar finansija Siniša Mali podseća poslodavce da je danas poslednji dan prijave za isplatu polovine minimalne zarade za mesec mart, a da sutra, 1. aprila, kreće prijava za april, a najavio je i da će prva isplata biti izvršena 8. aprila, što su sve mere u okviru Trećeg paketa pomoći privredi tokom pandemije.

Matijeviću odobrena kupovina firme "Banatski Despotovac"

Komisija za zaštitu konkurencije (KZK) odobrila je firmi "MPZ Agrar Dva", delu "Matijević grupe", da kupi firmu "Banatski Despotovac" koja je u vlasništvu Milojka i Jasminke Erić, objavljeno je na službenoj internet stranici KZK.

Blokada Sueckog kanala nije pogodila snabdevanje naftom u Srbiji

Drama teretnog broda "Ever Given", koji je danima blokirao Suecki kanal, sada se završava. Izvoz iz Srbije u jugoistočnu Evropu i Bliski istok privremeno je suspendovan dok se u potpunosti ne normalizuje situacija, kaže za RTS ekonomska analitičarka Maja Suđicki Trzen.

Frikom i Ledo prodati kompaniji Nomad fuds

Hrvatska Fortenova grupa prodala je preduzeća Ledo plus, Ledo Čitluk i Frikom, kao i nekoliko manjih društava britanskoj kompaniji Nomad fuds (Foods) za 615 miliona evra, saopšteno je iz Fortenove.

Posle 20 godina Epl skinuo sa trona Saudi Aramko

Vodeći svetski proizvođač IT potrošačke eletronike je sa netom dobiti 57,1 milijardi dolara lane po prvi zauzeo prvo mesto na svetskoj listi najprofitabilnijih kompanija i time posle dve decenije sa trona skinuo Saudi Aramko, najvećeg naftnog giganta.