Novosti: Folksvagen izabrao Srbiju, prvi proizvodi iz fabrike 2023. godine

Nemački automobilski gigant "Folksvagen" odlučio je da novu fabriku gradi u Srbiji, pišu današnje "Novosti", ističući da se najveći proizvođač vozila na svetu za Srbiju odlučio u konkurenciji Rumunije, Turske, Severne Makedonije i Bugarske, koja je dugo bila favorit za dobijanje te investicije.
Novosti: Folksvagen izabrao Srbiju, prvi proizvodi iz fabrike 2023. godine
Foto: Pixabay
Kako pišu "Novosti", prvi četvorotočkaši iz srpskog "Folksvagena" trebalo bi da izađu 2023. godine.
 
Kako se navodi, očekivalo se da će se Rumunija i Bugarska, koje su članice Evropske unije, najpre dokopati nove investicije, a prema šansama, iza njih je bila Turska koja je sa 80 miliona stanovnika veliko tržište.
 
"Ipak, performanse srpske ekonomije, dolazak gotovo svih najvažnijih proizvođača automobilskih komponenata, ali i prijateljski odnosi našeg državnog rukovodstva s kolegama iz Nemačke, pretegnuli su jezičak na vagi u našu korist", pišu "Novosti".
 
Navodeći da njegov izvor nije želeo da precizira lokaciju buduće fabrike, list podseća da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić u nekoliko navrata pomenuo Šumadiju kao adresu investicije koja bi u potpunosti "promenila krvnu sliku naše ekonomije".
 
"Novosti" preciziraju da bi nova "Folksvagenova" fabrika trebalo da ima kapacitet od 300.000 automobila godišnje i da bi našem izvozu doprinosila sa 4,5 milijardi evra.
 
U Srbiji bi trebalo da se proizvodi pet modela iz "Folksvagenove", "Škodine" i "Seatove" game, odnosno marki vozila koje su sastavni deo nemačke firme.
 
Prema nekim ranijim najavama iz "Folksvagena", ali i iz Bugarske koja se nadala ovom poslu, investicija je vredna oko 1,4 milijarde evra, a planirano je da fabrika ima 5.000 zaposlenih, od čega čak 650 inženjera.
 
Za izgradnju fabrike bitan faktor je i to što Srbija raspolaže sa 10 odsto svetskih zaliha litijuma, od kojih se prave baterije za elektroautomobile, pišu "Novosti" i dodaju da, iako će nova fabrika proizvoditi klasične automobile, "sigurno je da će biti organizovana produkcija elektrovozila".
 
Dok se čeka da rukovodstvo "Folksvagena" zvanično potvrdi dolazak u Srbiju, postoji veliko interesovanje i investitora iz Kine i drugih zemalja Azije da otvore proizvodne pogone auto-industrije u Srbiji, pogotovo one vezane za elektroautomobile.
 
"Ukoliko se ostvare ovi ambiciozni planovi nemačkih investitora i srpskih vlasti, naš izvoz bi mogao da poraste za petinu. Paralelno sa izgradnjom fabrike, dodatno bi se ohrabrile svetske fabrike koje proizvode auto delove da više ulažu i budu nadomak nove 'Folksvagenove' fabrike", zaključuju "Novosti".
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Milo

    04.03.2019 11:46
    Ahaha
    Pa naravno da ce ovde ,dobice 20 000 po radniku,mi izgraditi fabriku,nece uloziti ni jebeni euro,samo masine,ni vodu ni struju,ni doprinose ni porez,nista ,samo platu mozda kazem mozda 350- 400 eura i etooo radnicima full posla za gazdu,nije lud da placa Slovake u Bratislavi 1000 eura,sad treba i Japance zvati jer sele proizvodnju iz UK Honda,Toyota itd... pa gde to ima
  • Komit južna Srbija

    04.03.2019 09:13
    @Krcko Ja sam tu mislio i na bg u sastavu centralne Srbije.
    Ako ćemo malo preciznije, na zadnjem popisu Srbija je imala 7 miliona stanovnika bez Kosova. Vojvodina i Bg su bili na po Milion i devetsko hiljada, Zapadna Srbija je imala2 miliona i sto hiljada i Južna i istočna srbija milion i petsto hiljada.
    Proveri zvanicni popis, a broj se verovatno smanjio na štetu svih regiona do sada
  • Krcko

    04.03.2019 08:21
    Oraščić
    @Komit juzna Srbija
    U Vojvidini zivi oko 2 miliona gradjana. U Beogradu zivi oko 2 miliona gradjana. Sad jedno matematicko pitanje? Ako Srbija ima 6 miliona gradjana koliko njih zivi u centralnoj Srbiji bez Kosova? Odgovor sigurno nije 5 miliona kao sto si ti rekao.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

U pripremi privatizacije "Laste" i "Petrohemije"

Ministarstvo privede bi do kraja juna trebalo da raspiše tendere za privatizaciju "Laste" i "Petrohemije", što znači da bi narednih meseci nešto više od 3.000 zaposlenih u ovim preduzećima moglo da dobije novog vlasnika.

Privreda jenjava, a plate rastu

Dok Srbija pokušava da krizu uzročenu pandemijom savlada uvećanjem zarada i podsticanjem potrošnje, iz sveta stižu poruke da bi, ipak, trebalo da se smanje makar najviša primanja.

Mesna industrija u problemu zbog pada potrošnje

Prema poslednjem izveštaju Organizacije za hranu i poljoprivredu (FAO) Ujedinjenih nacija, tržište mesa u 2020. godini pretrpelo je pad cena, a najveći uticaj na to su imala ograničenja najvećih država uvoznica mesa usled ekonomske recesije, otežanog transporta, pada potrošnje, ali i rasta domaćih zaliha.

Sutra počinje prijava za isplatu pola minimalca za april, uskoro prva uplata

Ministar finansija Siniša Mali podseća poslodavce da je danas poslednji dan prijave za isplatu polovine minimalne zarade za mesec mart, a da sutra, 1. aprila, kreće prijava za april, a najavio je i da će prva isplata biti izvršena 8. aprila, što su sve mere u okviru Trećeg paketa pomoći privredi tokom pandemije.

Matijeviću odobrena kupovina firme "Banatski Despotovac"

Komisija za zaštitu konkurencije (KZK) odobrila je firmi "MPZ Agrar Dva", delu "Matijević grupe", da kupi firmu "Banatski Despotovac" koja je u vlasništvu Milojka i Jasminke Erić, objavljeno je na službenoj internet stranici KZK.

Blokada Sueckog kanala nije pogodila snabdevanje naftom u Srbiji

Drama teretnog broda "Ever Given", koji je danima blokirao Suecki kanal, sada se završava. Izvoz iz Srbije u jugoistočnu Evropu i Bliski istok privremeno je suspendovan dok se u potpunosti ne normalizuje situacija, kaže za RTS ekonomska analitičarka Maja Suđicki Trzen.

Frikom i Ledo prodati kompaniji Nomad fuds

Hrvatska Fortenova grupa prodala je preduzeća Ledo plus, Ledo Čitluk i Frikom, kao i nekoliko manjih društava britanskoj kompaniji Nomad fuds (Foods) za 615 miliona evra, saopšteno je iz Fortenove.

Posle 20 godina Epl skinuo sa trona Saudi Aramko

Vodeći svetski proizvođač IT potrošačke eletronike je sa netom dobiti 57,1 milijardi dolara lane po prvi zauzeo prvo mesto na svetskoj listi najprofitabilnijih kompanija i time posle dve decenije sa trona skinuo Saudi Aramko, najvećeg naftnog giganta.