Novosti: U Srbiju bi mogao da dođe ukrajinski "Folksvagen"

Postoji verovatnoća da se u Srbiju preseli "Folksvagenova" fabrika iz Ukrajine, rekao je za "Novosti" dugogodišnji zastupnik "Škode" u Srbiji i vlasnik kompanije "Auto Čačak" Milenko Kostić.
Novosti: U Srbiju bi mogao da dođe ukrajinski "Folksvagen"
Foto: Pixabay
Ta fabrika nije, rekao je Kostić, postigla očekivane rezultate u produkciji reznih modela "Škode", jednog od 12 brendova najvećeg proizvođača na svetu.
 
Kostić je istakao da su važni ljudi iz "Folksvagenovog" i "Škodinog" menadžmenta s njim ostvarili kontakt pre dva dana, kako bi im dao ocene poslovnog ambijenta u Srbiji.
 
"Pitali su me za prosek plata, obučenost radne snage, generalno, za sve u vezi sa uslovima poslovanja", rekao je za "Novosti" Kostić, koji je dodao da "dima ima, a hoće li biti vatre, znaćemo uskoro".
 
Kako je istakao, činjenica je da smo "u igri", ali nam konkurišu Bugarska, Turska, Rumunija...U toj trci, ističe Kostić, presudna će biti ponuda države i Nemci će otići u onu zemlju koja im da više.
 
Ono što Kostića brine su "Folksvagenovi" zahtevi.
 
Osim u okolini Niša i u Vojvodini, teško da postoji 300-400 slobodnih hektara za izgradnju fabrike te zato Kostić ne odbacuje mogućnost da se nova fabrika useli u postrojenja kragujevačkog "Fijata", za koji se još ne zna da li definitivno ostaje u Srbiji.
 
"To bi bilo idealno, jer već postoje fabrika i hiljade obučenih radnika, ali me plaši kapacitet, jer su sadašnje Fijatove hale u mogućnosti da godišnje izbacuju 200.000 vozila, dok Nemci žele da kapacitet bude veći od 300.000", kazao je Kostić.
 
Žao mu je, kaže on, jer smo pre 15 godina propustili šansu da dovedemo taj brend u Srbiju. Kostić je, kako navodi, 2002. i 2003. godine bio blizu toga da u čačansku fabriku "Cer" dovede montažu nekih modela, ali, kako je rekao, tadašnje državno rukovodstvo nije prepoznalo priliku već je insistiralo da se taj posao prebaci u Kragujevac.
 
Kostić kao indikator dolaska Nemaca navodi i dolazak kompanije "Forverk" koja najviše proizvodi delove upravo za "Folksvagen".
 
"Bilo bi fantastično za našu zemlju i privredu da se ostvari dolazak 'Folksvagena', ali odluka je, ipak, samo u glavama čelnika u Volfsburgu", rekao je Kostić za "Novosti".
 
Prema njegovim rečima, više detalja znaće se posle Beogradskog sajma automobila, na koji dolaze važni ljudi iz "Folksvagena".
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Goran Stojkovic

    21.03.2019 08:59
    Robovlasnici
    Ako im Vučić potpiše kao i ostalim ulagačima da će država 10 godina da ih finansira 100 u pogledu operativnih troškova dolaze sigurno. Samo što će nakon 10 godina otići a jadnici koji budu radili za minimalac će ostati na ničemu. Kakva robovlasničja kolonija mi postajemo.
  • Anti Budala

    19.03.2019 19:32
    Šta kažu rusofobi ?
  • PetarPP

    19.03.2019 17:12
    50% su šanse da će doći a 100% da neće.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

U pripremi privatizacije "Laste" i "Petrohemije"

Ministarstvo privede bi do kraja juna trebalo da raspiše tendere za privatizaciju "Laste" i "Petrohemije", što znači da bi narednih meseci nešto više od 3.000 zaposlenih u ovim preduzećima moglo da dobije novog vlasnika.

Privreda jenjava, a plate rastu

Dok Srbija pokušava da krizu uzročenu pandemijom savlada uvećanjem zarada i podsticanjem potrošnje, iz sveta stižu poruke da bi, ipak, trebalo da se smanje makar najviša primanja.

Mesna industrija u problemu zbog pada potrošnje

Prema poslednjem izveštaju Organizacije za hranu i poljoprivredu (FAO) Ujedinjenih nacija, tržište mesa u 2020. godini pretrpelo je pad cena, a najveći uticaj na to su imala ograničenja najvećih država uvoznica mesa usled ekonomske recesije, otežanog transporta, pada potrošnje, ali i rasta domaćih zaliha.

Sutra počinje prijava za isplatu pola minimalca za april, uskoro prva uplata

Ministar finansija Siniša Mali podseća poslodavce da je danas poslednji dan prijave za isplatu polovine minimalne zarade za mesec mart, a da sutra, 1. aprila, kreće prijava za april, a najavio je i da će prva isplata biti izvršena 8. aprila, što su sve mere u okviru Trećeg paketa pomoći privredi tokom pandemije.

Matijeviću odobrena kupovina firme "Banatski Despotovac"

Komisija za zaštitu konkurencije (KZK) odobrila je firmi "MPZ Agrar Dva", delu "Matijević grupe", da kupi firmu "Banatski Despotovac" koja je u vlasništvu Milojka i Jasminke Erić, objavljeno je na službenoj internet stranici KZK.

Blokada Sueckog kanala nije pogodila snabdevanje naftom u Srbiji

Drama teretnog broda "Ever Given", koji je danima blokirao Suecki kanal, sada se završava. Izvoz iz Srbije u jugoistočnu Evropu i Bliski istok privremeno je suspendovan dok se u potpunosti ne normalizuje situacija, kaže za RTS ekonomska analitičarka Maja Suđicki Trzen.

Frikom i Ledo prodati kompaniji Nomad fuds

Hrvatska Fortenova grupa prodala je preduzeća Ledo plus, Ledo Čitluk i Frikom, kao i nekoliko manjih društava britanskoj kompaniji Nomad fuds (Foods) za 615 miliona evra, saopšteno je iz Fortenove.

Posle 20 godina Epl skinuo sa trona Saudi Aramko

Vodeći svetski proizvođač IT potrošačke eletronike je sa netom dobiti 57,1 milijardi dolara lane po prvi zauzeo prvo mesto na svetskoj listi najprofitabilnijih kompanija i time posle dve decenije sa trona skinuo Saudi Aramko, najvećeg naftnog giganta.