Zašto je propalo spajanje "Fijata" i "Renoa"

Serđo Markione, čovek koji je spasio "Fijat", a potom i "Krajsler", bio je veliki pobornik fuzije. Kompanija koju je napravio sada mora da pronađe drugog partnera nakon što se njegov plan o udruživanju sa "Renoom" srušio, navodi CNN.
Zašto je propalo spajanje "Fijata" i "Renoa"
Foto: Pixabay
"Fijat-Krajsler" je odustao od predloženog spajanja sa "Renoom", nakon što je francuska kompanija tražila još vremena za donošenje odluke o ponudi.
 
Najveći deoničar "Renoa", francuska vlada – nije bila spremna da potpiše ugovor. Ipak, logika iza spajanja ostaje važeća, kako je francuski proizvođač automobila objasnio u izjavi u kojoj žali zbog odustajanja od novog posla.
 
"Smatramo da je prilika pravovremena, da ima primamljivu industrijsku logiku i velike finansijske zasluge, a što bi rezultiralo globalnim auto centrom sa sedištem u Evropi", saopštio je "Reno".
 
Markione, koji je vodio italijansko-američkog proizvođača automobila do svoje smrti prošle godine, verovao je da se proizvođači automobila moraju udruživati kako bi smanjili troškove i prestali da troše dragoceni novac, prenosi RTS.
 
Kombinovanjem "Fijat-Krajslera" i "Renoa" stvorio bi se treći po veličini proizvođač automobila na svetu, a "Dženeral Motors" bi pao na četvrto mesto. Sam "Krajsler" je na osmom mestu najvećih svetskih proizvođača četvorotočkaša.
 
Markione je u prezentaciji 2015. godine "Ispovesti kapitalističkog zavisnika" naveo da auto kompanije troše previše novca na dupliranje aktivnosti. Bilo bi bolje, smatra Markione da, udruže snage, podseća CNN.
 
Prema pisanju Njujork Tajmsa, odustajanje od predloženog spajanje kompanija, za koji se smatralo da bi mogao biti nosilac transformacije auto-industrije, dovelo je do pada akcija obe grupacije. Vrednost akcija obe kompanije, koje su skočile nakon što je "Fijat" objavio svoju ponudu prošle nedelje, pale su, i to deonice "Renoa" za sedam odsto, a italijanske kompanije za četiri odsto. Akcije "Fijata" su, nakon pada, zabeležile rast, navodi Njujork Tajms.
 
Kombinatorika pregovora
 
Sva spajanja zahtevaju balansiranje između različitih interesa, sve dok sve strane u procesu ne budu zadovoljene. Ovaj dogovor koji bi stvorio trećeg po veličini proizvođača automobila na svetu, međutim, imao je kao zainteresovanu stranu i uticajnu francusku vladu, piše Njujork Tajms.
 
"Reno" se često opisuje kao krunski dragulj francuske industrije. Vlada je pod političkim pritiskom da sačuva dobro plaćena radna mesta. Takođe, pokrenuto je i pitanje nacionalnog ponosa kada je počela priča o spajanju sa "Fijatom", navodi američki list.
 
Francuska vlada ima 15 odsto udela u kompaniji i predstavnika u upravnom odboru. Prema prvoj ponudi, koja je podrazumevala jednako učešće oba entiteta u novoj kompaniji, francuska vlada bi spala na 7,5 odsto i zadržala bi predstavnika u odboru.
 
Francuski ministar finansija Bruno Lemer prošle nedelje sastao se sa čelnicima "Renoa". Zahtevao je da sedište nove kompanije bude u Parizu i da, ako bude otpuštanja radnika, poslove izgube prvo radnici u SAD i Italiji, a tek oni iz Francuske, navela je osoba upućena u pregovore. 
 
Međutim, direktor Džon Elkan uporno je insistirao na stvaranju kompanije koja ne bi bila pod političkim uticajem.
 
Veruje se i da su sindikati imali važnu ulogu u pregovorima. Njihovi čelnici bili su skeptični nakon "Fijatove" ponude plašeći se otpuštanja. "Reno" je već ukinuo najmanje 22.000 radnih mesta od 2005. godine.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

U pripremi privatizacije "Laste" i "Petrohemije"

Ministarstvo privede bi do kraja juna trebalo da raspiše tendere za privatizaciju "Laste" i "Petrohemije", što znači da bi narednih meseci nešto više od 3.000 zaposlenih u ovim preduzećima moglo da dobije novog vlasnika.

Privreda jenjava, a plate rastu

Dok Srbija pokušava da krizu uzročenu pandemijom savlada uvećanjem zarada i podsticanjem potrošnje, iz sveta stižu poruke da bi, ipak, trebalo da se smanje makar najviša primanja.

Mesna industrija u problemu zbog pada potrošnje

Prema poslednjem izveštaju Organizacije za hranu i poljoprivredu (FAO) Ujedinjenih nacija, tržište mesa u 2020. godini pretrpelo je pad cena, a najveći uticaj na to su imala ograničenja najvećih država uvoznica mesa usled ekonomske recesije, otežanog transporta, pada potrošnje, ali i rasta domaćih zaliha.

Sutra počinje prijava za isplatu pola minimalca za april, uskoro prva uplata

Ministar finansija Siniša Mali podseća poslodavce da je danas poslednji dan prijave za isplatu polovine minimalne zarade za mesec mart, a da sutra, 1. aprila, kreće prijava za april, a najavio je i da će prva isplata biti izvršena 8. aprila, što su sve mere u okviru Trećeg paketa pomoći privredi tokom pandemije.

Matijeviću odobrena kupovina firme "Banatski Despotovac"

Komisija za zaštitu konkurencije (KZK) odobrila je firmi "MPZ Agrar Dva", delu "Matijević grupe", da kupi firmu "Banatski Despotovac" koja je u vlasništvu Milojka i Jasminke Erić, objavljeno je na službenoj internet stranici KZK.

Blokada Sueckog kanala nije pogodila snabdevanje naftom u Srbiji

Drama teretnog broda "Ever Given", koji je danima blokirao Suecki kanal, sada se završava. Izvoz iz Srbije u jugoistočnu Evropu i Bliski istok privremeno je suspendovan dok se u potpunosti ne normalizuje situacija, kaže za RTS ekonomska analitičarka Maja Suđicki Trzen.

Frikom i Ledo prodati kompaniji Nomad fuds

Hrvatska Fortenova grupa prodala je preduzeća Ledo plus, Ledo Čitluk i Frikom, kao i nekoliko manjih društava britanskoj kompaniji Nomad fuds (Foods) za 615 miliona evra, saopšteno je iz Fortenove.

Posle 20 godina Epl skinuo sa trona Saudi Aramko

Vodeći svetski proizvođač IT potrošačke eletronike je sa netom dobiti 57,1 milijardi dolara lane po prvi zauzeo prvo mesto na svetskoj listi najprofitabilnijih kompanija i time posle dve decenije sa trona skinuo Saudi Aramko, najvećeg naftnog giganta.