Folksvagen još nije doneo odluku o fabrici na Balkanu

Vodeći nemački proizvođač automobila Folksvagen još razmatra lokaciju za fabriku koja bi, prema ranijim najavama, trebalo da bude podignuta na Balkanu.
Folksvagen još nije doneo odluku o fabrici na Balkanu
Foto: Pixabay
Od ranije se priča da su favoriti Bugarska i Turska, a pominjana je i Srbija.
 
"Poslednjih meseci razmatrali smo različite lokacije za našu fabriku. Sada postoji skraćena lista favorita", navodi portparolka Folksvagena u odgovoru na upit Dojče velea. "Nakon ove faze ispitivanja slediće faza pregovora sa potencijalnim kandidatima", dodala je ona.
 
Iz Volfsburga ponovo nisu hteli da potvrde da li su favoriti Bugarska i Turska, kao i da li će konačna odluka pasti sledeće sedmice na sastanku upravnog odbora.
 
Prethodnih meseci su agencije Rojters i dpa javile da izvori iz kompanije tvrde kako su u igri još samo lokacije u Bugarskoj i Turskoj. Do tada su u srpskim medijima trajale spekulacije da bi fabrika u kojoj će se proizvoditi modeli iz Folksvagenove familije Škoda Karok i SEAT Ateka mogla da bude izgrađena u Šumadiji.
 
Predsednik Aleksandar Vučić je neko vreme govorio o "najvećoj, najvažnijoj i najmoćnijoj" investiciji što je u javnosti povezano sa Folksvagenom. Međutim, on je više puta rekao da je Srbija autsajder u toj trci. Sredinom marta je Vučić posetio centralu firme u Volfsburgu, slikajući se u muzeju oldtajmera.
 
Folksvagen traži lokaciju na Balkanu u sklopu velikog restrukturiranja nakon kojeg će u fabrikama u Nemačkoj proizvoditi još samo električne automobile.
 
Prema najavama na Balkan bi otišla investicija teška 1,4 milijarde evra, a bilo bi uposleno oko 5.000 radnika i 650 inženjera. Prvi automobili bi trebalo da siđu sa trake 2023. godine.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Nik

    11.07.2019 19:38
    Šansa za Novi Sad
    Trebalo bi da se naši gradski čelnici više potrude oko nuđenja Novog Sada kao lokacije za Folksvagenovu fabriku. Ne treba sva auto industrija da bude u Kragujevcu. Novi Sad je imao više preduzeća u oblasti metalske industrije, tako da deo te tradicije još postoji, odnosno to je dobra osnova za svakog ko planira jednu tako ozbiljnu industriju. Najvažnije je da ima ko da radi u takvoj jednoj fabrici, a da to istovremeno nije i prvi susret sa tom vrstom posla (kao što bi to bilo u nekoj zemlji u kojoj ljudi nemaju pojma šta treba da se radi). Ovde postoje i stručne škole koje bi obrazovale potrebne profile radnika.
  • Milo

    11.07.2019 18:04
    Ahaha
    Prvo da im damo 2 milijarde eura !
  • uroš

    11.07.2019 14:34
    .
    nisu nemci ni svesni da je to Srbija.
    treba neko da im šapne na uvce da tu treba da grade!!!
    Prolaze bolje nego FIAT 100%

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

U pripremi privatizacije "Laste" i "Petrohemije"

Ministarstvo privede bi do kraja juna trebalo da raspiše tendere za privatizaciju "Laste" i "Petrohemije", što znači da bi narednih meseci nešto više od 3.000 zaposlenih u ovim preduzećima moglo da dobije novog vlasnika.

Privreda jenjava, a plate rastu

Dok Srbija pokušava da krizu uzročenu pandemijom savlada uvećanjem zarada i podsticanjem potrošnje, iz sveta stižu poruke da bi, ipak, trebalo da se smanje makar najviša primanja.

Mesna industrija u problemu zbog pada potrošnje

Prema poslednjem izveštaju Organizacije za hranu i poljoprivredu (FAO) Ujedinjenih nacija, tržište mesa u 2020. godini pretrpelo je pad cena, a najveći uticaj na to su imala ograničenja najvećih država uvoznica mesa usled ekonomske recesije, otežanog transporta, pada potrošnje, ali i rasta domaćih zaliha.

Sutra počinje prijava za isplatu pola minimalca za april, uskoro prva uplata

Ministar finansija Siniša Mali podseća poslodavce da je danas poslednji dan prijave za isplatu polovine minimalne zarade za mesec mart, a da sutra, 1. aprila, kreće prijava za april, a najavio je i da će prva isplata biti izvršena 8. aprila, što su sve mere u okviru Trećeg paketa pomoći privredi tokom pandemije.

Matijeviću odobrena kupovina firme "Banatski Despotovac"

Komisija za zaštitu konkurencije (KZK) odobrila je firmi "MPZ Agrar Dva", delu "Matijević grupe", da kupi firmu "Banatski Despotovac" koja je u vlasništvu Milojka i Jasminke Erić, objavljeno je na službenoj internet stranici KZK.

Blokada Sueckog kanala nije pogodila snabdevanje naftom u Srbiji

Drama teretnog broda "Ever Given", koji je danima blokirao Suecki kanal, sada se završava. Izvoz iz Srbije u jugoistočnu Evropu i Bliski istok privremeno je suspendovan dok se u potpunosti ne normalizuje situacija, kaže za RTS ekonomska analitičarka Maja Suđicki Trzen.

Frikom i Ledo prodati kompaniji Nomad fuds

Hrvatska Fortenova grupa prodala je preduzeća Ledo plus, Ledo Čitluk i Frikom, kao i nekoliko manjih društava britanskoj kompaniji Nomad fuds (Foods) za 615 miliona evra, saopšteno je iz Fortenove.

Posle 20 godina Epl skinuo sa trona Saudi Aramko

Vodeći svetski proizvođač IT potrošačke eletronike je sa netom dobiti 57,1 milijardi dolara lane po prvi zauzeo prvo mesto na svetskoj listi najprofitabilnijih kompanija i time posle dve decenije sa trona skinuo Saudi Aramko, najvećeg naftnog giganta.