Automobili skuplji od 2020. zbog nove uredbe EU

Evropska komisija od 1. januara 2020. će kažnjavati proizvođače automobila za svaki prekobrojni gram ugljen-dioksida (CO2 ) iznad zacrtanog proseka od 95 grama po pređenom kilometru i to iznosom od 95 evra po gramu.
Automobili skuplji od 2020. zbog nove uredbe EU
Foto: Pixabay
To proizlazi iz rigorozne Uredbe o utvrđivanju standardnih vrednosti emisije CO2 za nove automobile i nova laka privredna vozila kojom EK od proizvođača automobila traži da prosečni automobil prodat na tržištu Evropske unije (EU) već sledeće godine emituje isključivo niskih 95 g/km, a samo pet odsto prodatih vozila moći će da ima veću emisiju ugljen-dioksida od zacrtane.
 
Sve to vodi i prema poskupljenju cena novih automobila jer prodavci neće sami moći da kompenzuju penalizaciju. Prema proceni konsultantske kuće "Euler Hermes", cena novog automobila već će u 2020. godini u proseku porasti za 2,6 odsto, što je tek početak talasa poskupljenja, navodi Jutarnji list.
 
Prosečna emisija CO2 dizelskih automobila je 121,5 g/km te su vrlo blizu emisiji benzinskih automobila koja iznosi 123,4 g/ km. Naime, od 2010. do 2016. događao se konstanti pad prosečne emisije CO2 iz ličnih automobila za gotovo 22 g/km, ali emisija se 2017. povećala za 0,4 g/km, a u 2018. za 2,0 g/km.
 
Neki od glavnih činilaca koji doprinose povećanju emisije novih ličnih automobila u 2018. su rastući udeli benzinskih automobila u novim registracijama, pogotovo u segmentu SUV vozila koja troše više goriva i emituju više CO2.
 
Prosečna emisija CO2 novih automobila prodatih u EU tokom 2018. bila je 120,6 g/km, a ako tako bude i 2020, proizvođači će morati da plate ogromne kazne. Procene stručnjaka govore o kaznama čiji se iznos kreće od 20 pa do 35 milijardi evra, a iznosi kazni će se izračunavati na osnovu broja prodatih, a ne proizvedenih automobila.
 
EU, uz ostalo, nastavlja da zateže kaiš te će nakon 2021. godine smanjiti ciljeve CO2, za 15 odsto u odnosu na 2021. godinu do 2025, a 2030. smanjenje bi trebalo da iznosi 37,5 odsto. S obzirom na to da je razvoj tehnologije kojom bi zacrtani cilj EK trebalo da se ostvari prilično skup, deo troška preliće se na kupce već sledeće godine.
 
Uredba EK vodi i forsiranju "ekološki" prihvatljivih vozila, što znači da bi već 2020. na tržištu moglo biti puno hibrida, plug-in hibrida i električnih automobila te će i proizvođači morati da ubrzaju prelazak na električni pogon.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Nikola

    22.10.2019 08:10
    Pohlepa nema granica
    U zadnje dve godine su baš poskupeli automobili i opala je prodaja u Evropi. Sada će dodatno da padne prodaja. Najobičniji auti koštaju od 12 -16 hiljada evra a realno vrede 5-7 hiljada. A već se uveliko prodaju električni i hibridni.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

U pripremi privatizacije "Laste" i "Petrohemije"

Ministarstvo privede bi do kraja juna trebalo da raspiše tendere za privatizaciju "Laste" i "Petrohemije", što znači da bi narednih meseci nešto više od 3.000 zaposlenih u ovim preduzećima moglo da dobije novog vlasnika.

Privreda jenjava, a plate rastu

Dok Srbija pokušava da krizu uzročenu pandemijom savlada uvećanjem zarada i podsticanjem potrošnje, iz sveta stižu poruke da bi, ipak, trebalo da se smanje makar najviša primanja.

Mesna industrija u problemu zbog pada potrošnje

Prema poslednjem izveštaju Organizacije za hranu i poljoprivredu (FAO) Ujedinjenih nacija, tržište mesa u 2020. godini pretrpelo je pad cena, a najveći uticaj na to su imala ograničenja najvećih država uvoznica mesa usled ekonomske recesije, otežanog transporta, pada potrošnje, ali i rasta domaćih zaliha.

Sutra počinje prijava za isplatu pola minimalca za april, uskoro prva uplata

Ministar finansija Siniša Mali podseća poslodavce da je danas poslednji dan prijave za isplatu polovine minimalne zarade za mesec mart, a da sutra, 1. aprila, kreće prijava za april, a najavio je i da će prva isplata biti izvršena 8. aprila, što su sve mere u okviru Trećeg paketa pomoći privredi tokom pandemije.

Matijeviću odobrena kupovina firme "Banatski Despotovac"

Komisija za zaštitu konkurencije (KZK) odobrila je firmi "MPZ Agrar Dva", delu "Matijević grupe", da kupi firmu "Banatski Despotovac" koja je u vlasništvu Milojka i Jasminke Erić, objavljeno je na službenoj internet stranici KZK.

Blokada Sueckog kanala nije pogodila snabdevanje naftom u Srbiji

Drama teretnog broda "Ever Given", koji je danima blokirao Suecki kanal, sada se završava. Izvoz iz Srbije u jugoistočnu Evropu i Bliski istok privremeno je suspendovan dok se u potpunosti ne normalizuje situacija, kaže za RTS ekonomska analitičarka Maja Suđicki Trzen.

Frikom i Ledo prodati kompaniji Nomad fuds

Hrvatska Fortenova grupa prodala je preduzeća Ledo plus, Ledo Čitluk i Frikom, kao i nekoliko manjih društava britanskoj kompaniji Nomad fuds (Foods) za 615 miliona evra, saopšteno je iz Fortenove.

Posle 20 godina Epl skinuo sa trona Saudi Aramko

Vodeći svetski proizvođač IT potrošačke eletronike je sa netom dobiti 57,1 milijardi dolara lane po prvi zauzeo prvo mesto na svetskoj listi najprofitabilnijih kompanija i time posle dve decenije sa trona skinuo Saudi Aramko, najvećeg naftnog giganta.