Amazon najvredniji brend na svetu, najsnažniji je Ferari

Američka kompanija za onlajn trgovinu Amazon, zadržala je treću godinu zaredom titulu najvrednijeg svetskog brenda na rang listi "Brend Fajnens Global 500" za 2020, a italijanski proizvođač luksuznih automobila Ferari je ostao najsnažniji globalni brend drugu godinu uzastopno.
Kako se navodi u izveštaju "Brend Fajnensa", vrednost robne marke Amazon je probila do sada nedostižan prag od 200 milijardi američkih dolara. Naime, vrednost brenda Amazon je sa prošlogodišnjih 187,9 milijardi dolara porasla za 18 procenata ove godine, na 220,8 milijardi dolara, nadmašivši za preko 60 milijardi dolara drugoplasirani Gugl i za 80 milijardi dolara Epl, koji je na trećem mestu.
 
Na četvrtoj poziciji najvrednijih svetskih brendova nalazi se Majkrosoft, peti je južnokorejski Samsung, slede kineski ICBC (6), Fejsbuk (7), Volmart (8), a listu prvih deset najvrednijih zaokružuju još dva kineska brenda - Ping An i Huavej.
 
Ferari je, s druge strane, najsnažniji svetski brend među samo 12 robnih marki na rang listi, sa indeksom snage od 94,1 poena od mogućih 100 i rejtingom AAA+. Snaga brenda uticala je i na rast vrednosti robne marke Ferari za devet odsto na 9,1 milijardi dolara.
 
Na drugom mestu po snazi brenda je Dizni, treći je kneski ViČet, a u top 10 su i Sberbanka, Dilojt, Koka-Kola, Tencent, Roleks, PwC i Pejpal.
 
Rivalski diskontni lanci supermarketa, Lidl (12,4 milijardi dolara) i Aldi (14,3 milijarde dolara) su najbrže rastući maloprodajni brendovi i nalaze se među ovogodišnjih 10 prvih najbrže rastućih, sa skokom vrednosti od 40 i 37 procenata respektivno.
 
Na rang listu su ove godine uvršćena i 44 nova učesnika, a najvredniji među "pridošlicama" je naftni gigant Saudi Aramko sa vrednošću robne marke od 46,8 milijardi dolara.
 
Kada je reč o Evropi, nemački brendovi su nadmašili druge zemlje. Među 10 najvrednijih robnih marki na Starom kontinentu, čak šest je nemačkih, a na firme iz te zemlje takođe otpada šest procenata ukupne vrednosti 500 rangiranih svetskih brendova. To se u velikoj meri pripisuje rastućoj nemačkoj automobilskoj industriji, koju predvodi Mercedes-Benc sa procenjenom vrednošću brenda od 65 milijardi dolara.
 
Vrednost brenda ove kompanije porasla je za osam odsto ove godine, zahvaljujući povećanju prodaje od 1,3 procenta na 2,34 miliona vozila tokom 2019.
 
Evropski sektor luksuzne mode takođe beleži značajan rast vrednosti, pri čemu je robna marka Luj Viton ojačala za 21 odsto na 16,5 milijardi dolara, Guči za 20 procenata na 17,6 milijardi, a Šanel za 19 odsto na 13,7 milijardi dolara.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

U pripremi privatizacije "Laste" i "Petrohemije"

Ministarstvo privede bi do kraja juna trebalo da raspiše tendere za privatizaciju "Laste" i "Petrohemije", što znači da bi narednih meseci nešto više od 3.000 zaposlenih u ovim preduzećima moglo da dobije novog vlasnika.

Privreda jenjava, a plate rastu

Dok Srbija pokušava da krizu uzročenu pandemijom savlada uvećanjem zarada i podsticanjem potrošnje, iz sveta stižu poruke da bi, ipak, trebalo da se smanje makar najviša primanja.

Mesna industrija u problemu zbog pada potrošnje

Prema poslednjem izveštaju Organizacije za hranu i poljoprivredu (FAO) Ujedinjenih nacija, tržište mesa u 2020. godini pretrpelo je pad cena, a najveći uticaj na to su imala ograničenja najvećih država uvoznica mesa usled ekonomske recesije, otežanog transporta, pada potrošnje, ali i rasta domaćih zaliha.

Sutra počinje prijava za isplatu pola minimalca za april, uskoro prva uplata

Ministar finansija Siniša Mali podseća poslodavce da je danas poslednji dan prijave za isplatu polovine minimalne zarade za mesec mart, a da sutra, 1. aprila, kreće prijava za april, a najavio je i da će prva isplata biti izvršena 8. aprila, što su sve mere u okviru Trećeg paketa pomoći privredi tokom pandemije.

Matijeviću odobrena kupovina firme "Banatski Despotovac"

Komisija za zaštitu konkurencije (KZK) odobrila je firmi "MPZ Agrar Dva", delu "Matijević grupe", da kupi firmu "Banatski Despotovac" koja je u vlasništvu Milojka i Jasminke Erić, objavljeno je na službenoj internet stranici KZK.

Blokada Sueckog kanala nije pogodila snabdevanje naftom u Srbiji

Drama teretnog broda "Ever Given", koji je danima blokirao Suecki kanal, sada se završava. Izvoz iz Srbije u jugoistočnu Evropu i Bliski istok privremeno je suspendovan dok se u potpunosti ne normalizuje situacija, kaže za RTS ekonomska analitičarka Maja Suđicki Trzen.

Frikom i Ledo prodati kompaniji Nomad fuds

Hrvatska Fortenova grupa prodala je preduzeća Ledo plus, Ledo Čitluk i Frikom, kao i nekoliko manjih društava britanskoj kompaniji Nomad fuds (Foods) za 615 miliona evra, saopšteno je iz Fortenove.

Posle 20 godina Epl skinuo sa trona Saudi Aramko

Vodeći svetski proizvođač IT potrošačke eletronike je sa netom dobiti 57,1 milijardi dolara lane po prvi zauzeo prvo mesto na svetskoj listi najprofitabilnijih kompanija i time posle dve decenije sa trona skinuo Saudi Aramko, najvećeg naftnog giganta.