Proizvođači automobila u problemu zbog nestašice čipova

Evropski proizvođači automobila oporavljaju se od korona krize brže nego što se očekivalo, ali probleme im sada zadaje nestašica čipova, važnog sastavnog dela svakog automobila.
Proizvođači automobila u problemu zbog nestašice čipova
Foto: Pixabay
Zbog krize koju je izazvao virus korona proizvođači čipova morali su da reorganizuju kapacitete i pronađu nove klijente i to im je pošlo za rukom, rekao je Volfgang Veber, glavni izvršni direktor nemačkog udruženja elektroindustrije ZVEI.
 
Pandemija je podstakla veliku potražnju za čipovima među proizvođačima uređaja za zabavu, poput televizora, muzičkih uređaja i konzola za video igre, te u biotehnološkom i računarskom sektoru.
 
Neočekivano brzi oporavak od posledica pandemije podstakao je u međuvremenu talas porudžbina i u automobilskom sektoru, koji čipove koristi u sve sofisticiranijim elektronskim komponentama vozila. Proizvođačima čipova zbog toga treba nekoliko meseci da reorganiziraju proizvodnju i ponovo uhvate korak s potražnjom.
 
"Nažalost, to nije moguće brže sprovesti i proizvođači automobila trebalo bi to da razumeju i ubuduće o tome više vode računa", rekao je Veber.
 
Nemačko udruženje automobilske industrije (VDA) poručilo je da intenzivno radi na obezbeđivanju snabdevanja poluprovodnika, što uključuje i saradnju s nemačkom vladom. Nestašica je već rezultirala privremenim ukidanjem radnih smena u Folksvagenu, Audiju i Dajmleru, koji su zato intenzivirali učestvovanje u programima vladinih podrški za naknadu plata radnika.
 
Stručnjaci takođe ukazuju na posledice smanjene proizvodnje u Kini, nakon nedavnog gašenja dvadeset pogona za silicijum, objavila je Nemačka agencija za mineralne resurse (DERA). Među razlozima navedena je dugotrajna suša u pojedinim regijama koja je rezultirala smanjenom proizvodnjom vode.
 
"A treba nadoknaditi i pad proizvodnje povezan s pandemijom", ističe čelnik nemačke agencije za mineralne resurse Peter Buholc. Međutim, on ne očekuje dugoročne probleme sa snabdevanjem.
 
Iz ZVEI ipak pozivaju evropske proizvođače čipova da izgrade sopstvene proizvodne kapacitete kako bi garantovalii tehnološki suverenitet.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • ja

    23.01.2021 11:12
    Bolje auto bez cipova :-)
  • Mile rent-a mozak

    20.01.2021 15:04
    Ko želi da otvori fabriku čipova kod nas dobiće zemljište, prilaze puteve, vodu i struju, izgrađene hale. Garantovane subvencije od 50 soma evra po radniku (zbog krize ne dajemo više kao za čokoladu). Oslobođen poreza dok ispunjava uslove na tržištu. Besplatno reklamiranje u svim medijima sa nacionalno frekvencijom, i novinama sa nacionalnom demencijom. Šifra: Ortak.
  • de ode ovaj cvet

    20.01.2021 11:58
    Cip je jako vazan u autu. Bez njega ne vredi imati auto. Jer sta ce vam auto koji nema cip?
    Ej bre pa vakcina ima cip a auto da nema....cccc

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

U pripremi privatizacije "Laste" i "Petrohemije"

Ministarstvo privede bi do kraja juna trebalo da raspiše tendere za privatizaciju "Laste" i "Petrohemije", što znači da bi narednih meseci nešto više od 3.000 zaposlenih u ovim preduzećima moglo da dobije novog vlasnika.

Privreda jenjava, a plate rastu

Dok Srbija pokušava da krizu uzročenu pandemijom savlada uvećanjem zarada i podsticanjem potrošnje, iz sveta stižu poruke da bi, ipak, trebalo da se smanje makar najviša primanja.

Mesna industrija u problemu zbog pada potrošnje

Prema poslednjem izveštaju Organizacije za hranu i poljoprivredu (FAO) Ujedinjenih nacija, tržište mesa u 2020. godini pretrpelo je pad cena, a najveći uticaj na to su imala ograničenja najvećih država uvoznica mesa usled ekonomske recesije, otežanog transporta, pada potrošnje, ali i rasta domaćih zaliha.

Sutra počinje prijava za isplatu pola minimalca za april, uskoro prva uplata

Ministar finansija Siniša Mali podseća poslodavce da je danas poslednji dan prijave za isplatu polovine minimalne zarade za mesec mart, a da sutra, 1. aprila, kreće prijava za april, a najavio je i da će prva isplata biti izvršena 8. aprila, što su sve mere u okviru Trećeg paketa pomoći privredi tokom pandemije.

Matijeviću odobrena kupovina firme "Banatski Despotovac"

Komisija za zaštitu konkurencije (KZK) odobrila je firmi "MPZ Agrar Dva", delu "Matijević grupe", da kupi firmu "Banatski Despotovac" koja je u vlasništvu Milojka i Jasminke Erić, objavljeno je na službenoj internet stranici KZK.

Blokada Sueckog kanala nije pogodila snabdevanje naftom u Srbiji

Drama teretnog broda "Ever Given", koji je danima blokirao Suecki kanal, sada se završava. Izvoz iz Srbije u jugoistočnu Evropu i Bliski istok privremeno je suspendovan dok se u potpunosti ne normalizuje situacija, kaže za RTS ekonomska analitičarka Maja Suđicki Trzen.

Frikom i Ledo prodati kompaniji Nomad fuds

Hrvatska Fortenova grupa prodala je preduzeća Ledo plus, Ledo Čitluk i Frikom, kao i nekoliko manjih društava britanskoj kompaniji Nomad fuds (Foods) za 615 miliona evra, saopšteno je iz Fortenove.

Posle 20 godina Epl skinuo sa trona Saudi Aramko

Vodeći svetski proizvođač IT potrošačke eletronike je sa netom dobiti 57,1 milijardi dolara lane po prvi zauzeo prvo mesto na svetskoj listi najprofitabilnijih kompanija i time posle dve decenije sa trona skinuo Saudi Aramko, najvećeg naftnog giganta.