Roba koja stiže iz Kine u Srbiju mogla bi da poskupi zbog veće cene transporta

Proizvodi koji u Srbiju stižu iz Kine najverovatnije će poskupeti, jer je cena transporta drastično porasla i tri puta je viša u odnosu na isti period lane.
Roba koja stiže iz Kine u Srbiju mogla bi da poskupi zbog veće cene transporta
Foto: Pixabay
Informativne agencije javljaju da su pandemija i neujednačen globalni ekonomski rast doveli do problema sa nedostatkom kontejnera prvo u Aziji, ali su pogođeni i drugi delovi sveta.
 
U Kini kompanije nedeljama čekaju kontejnere za isporuku robe plaćajući visoke stope naknada, što je uzrokovalo veliki rast troškova dostave. To utiče na sve firme koje treba da isporuče robu iz te zemlje, ali posebno na one koje se bave onlajn trgovinom i potrošače koji mogu snositi teret većih troškova.
 
Kritičan nedostatak brodskih kontejnera doveo je do ovog skoka, kao i kašnjenja isporuka iz te zemlje. U kolikom procentu će se to odraziti na cenu kineske robe u maloprodaji? 
 
Vlasnici prodavnica kineske robe u Srbiji kažu da sve zavisi od trgovaca na veliko.
 
"Još nismo kupovali robu koja je stigla skupljim kontejnerima. Ne znamo šta će biti, sve zavisi od ponašanja veleprodavaca. Ako oni podignu cene, onda ćemo i mi", ističu za "Novosti" u jednoj kineskoj robnoj kući.
 
Miroslav Mihić, iz kompanije koja se bavi posredovanjem u pronalaženju i slanju robe iz Kine, ocenjuje da će potrošači sigurno morati skuplje da plaćaju proizvode koji dolaze iz te zemlje, ukoliko ova situacija potraje.
 
"Cena transporta iz Kine je viša prema celom svetu, a ne samo prema našoj zemlji, a referentni podaci sa sajta FBX, koji prati indeks kontejnerskog prevoza, pokazuju da je on sada tri puta skuplji u poređenju sa istim periodom lane i da je stigao do skoro 6.000 dolara po kontejneru", navodi Mihić.
 
Kada transport poskupi, neko mora da snosi te troškove. To mogu da budu dobavljači, trgovci ili potrošači. U nekim situacijama taj teret podnesu prodavci na veliko i malo, tako što smanje svoje marže kako bi zadržali kupce.
 
Međutim, manja preduzeća neće moći taj trošak da izdrže. Na kraju, firme će odlučivati šta je za njih najbolje.
 
Cena transporta je skočila, jer, kako Mihić objašnjava, nema kontejnera.
 
"Kina proizvodi i izvozi robu koja odlazi u kontejnerima, ali oni se ne vraćaju, jer ostali deo sveta nema toliki plasman na tržište te zemlje, i tako je došlo do poteškoća", kaže sagovornik Novosti.
 
Mark Jeger, izvršni direktor kompanije Redvud lodžistiks, navodi da su u poređenju sa martom prošle godine, cene kontejnerskog transporta iz Kine za Evropu i SAD porasle za 300 odsto. On ističe da spot-cene idu približno i do 6.000 dolara po kontejneru, u odnosu na uobičajenu tarifu od 1.200 dolara.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • AliExpress

    02.02.2021 08:42
    Od juna ne možemo da kupujemo normalno sa Aliexpresa a naša vajna pošta se ne oglašava kao ni Sijev veliki brat. Ima li vesti šta se radi da se to ispravi ili ste prezauzeti podizanjem cena i poreza?
  • Bobby

    01.02.2021 20:13
    Ordinarna laž
    Могу само да кажем, јер имам део породице у једној земљи на северу Европе, да цена транспорта из Кине за ту земљу су значајно ниже. А многи говоре да је разлика на штету Србије и када се упореди са Хрватском. Укратко, поскупљење трошкова транспорта за Србију нема везе ни са каквим поскупљењем некаквог контејнерског транспорта, већ са лоповлуком у поштама Србије.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

U pripremi privatizacije "Laste" i "Petrohemije"

Ministarstvo privede bi do kraja juna trebalo da raspiše tendere za privatizaciju "Laste" i "Petrohemije", što znači da bi narednih meseci nešto više od 3.000 zaposlenih u ovim preduzećima moglo da dobije novog vlasnika.

Privreda jenjava, a plate rastu

Dok Srbija pokušava da krizu uzročenu pandemijom savlada uvećanjem zarada i podsticanjem potrošnje, iz sveta stižu poruke da bi, ipak, trebalo da se smanje makar najviša primanja.

Mesna industrija u problemu zbog pada potrošnje

Prema poslednjem izveštaju Organizacije za hranu i poljoprivredu (FAO) Ujedinjenih nacija, tržište mesa u 2020. godini pretrpelo je pad cena, a najveći uticaj na to su imala ograničenja najvećih država uvoznica mesa usled ekonomske recesije, otežanog transporta, pada potrošnje, ali i rasta domaćih zaliha.

Sutra počinje prijava za isplatu pola minimalca za april, uskoro prva uplata

Ministar finansija Siniša Mali podseća poslodavce da je danas poslednji dan prijave za isplatu polovine minimalne zarade za mesec mart, a da sutra, 1. aprila, kreće prijava za april, a najavio je i da će prva isplata biti izvršena 8. aprila, što su sve mere u okviru Trećeg paketa pomoći privredi tokom pandemije.

Matijeviću odobrena kupovina firme "Banatski Despotovac"

Komisija za zaštitu konkurencije (KZK) odobrila je firmi "MPZ Agrar Dva", delu "Matijević grupe", da kupi firmu "Banatski Despotovac" koja je u vlasništvu Milojka i Jasminke Erić, objavljeno je na službenoj internet stranici KZK.

Blokada Sueckog kanala nije pogodila snabdevanje naftom u Srbiji

Drama teretnog broda "Ever Given", koji je danima blokirao Suecki kanal, sada se završava. Izvoz iz Srbije u jugoistočnu Evropu i Bliski istok privremeno je suspendovan dok se u potpunosti ne normalizuje situacija, kaže za RTS ekonomska analitičarka Maja Suđicki Trzen.

Frikom i Ledo prodati kompaniji Nomad fuds

Hrvatska Fortenova grupa prodala je preduzeća Ledo plus, Ledo Čitluk i Frikom, kao i nekoliko manjih društava britanskoj kompaniji Nomad fuds (Foods) za 615 miliona evra, saopšteno je iz Fortenove.

Posle 20 godina Epl skinuo sa trona Saudi Aramko

Vodeći svetski proizvođač IT potrošačke eletronike je sa netom dobiti 57,1 milijardi dolara lane po prvi zauzeo prvo mesto na svetskoj listi najprofitabilnijih kompanija i time posle dve decenije sa trona skinuo Saudi Aramko, najvećeg naftnog giganta.